Scrierea meta descrierilor pentru SEO
În urma discuțiilor avute împreună cu clienții noștri pentru optimizare SEO, ne-am dat seama că ar trebui să explicam mai mult despre descrierile meta si să facem un tutorial despre scrierea meta descrierilor pentru SEO corectă.
Ce sunt metaetichetele?
Metaetichetele sunt elemente HTML care oferă informații despre o pagină web pentru motoarele de căutare și vizitatorii site-ului web.
Există două elemente care trebuie plasate ca etichete în secțiunea <head> a unui document HTML. Aceste elemente sunt:
Etichetă de titlu
Meta descriere
Ce este o meta descriere?
Este paragraful scurt al textului plasat în codul HTML al unei pagini web care descrie conținutul acestuia.
În mod crucial, este ceea ce va apărea sub adresa URL a paginii dvs. în rezultatele căutării. Acest lucru este, de asemenea, cunoscut sub numele de fragment. Este o oportunitate de a descrie / vinde site-ul sau pagina potențialilor vizitatori.
Meta descrierea apare, de asemenea, atunci când utilizatorii distribuie articolele dvs. pe diferite site-uri web și canale sociale.
<head>
<meta name = ”description” content = ”Iată o descriere precisă a paginii mele web minunate.”>
</head>
Ar trebui să aveți control complet asupra meta descrierii din CMS, mai ales dacă utilizați WordPress.
De ce sunt importante meta descrierile?
Îl ajută pe căutător să decidă dacă va vizita sau nu pagina așa cum o văd în rezultatele căutării.
Cu cât descrierea este mai descriptivă și atrăgătoare, cu atât este mai probabil să atragi clicuri și eventual potențiali clienți.
Sunt meta descrieri utilizate pentru clasare?
Google a declarat că meta descrierile NU sunt utilizate pentru clasare.
Calitatea și relevanța descrierii vor avea o influență a ratei de clic.
O listă de verificare cu ce trebuie să aveți in vedere cand realizați o meta descriere:
- Cuvinte cheie:
asigurați-vă că cele mai importante cuvinte cheie din pagină apar în meta descriere. - Tratați meta descrierea ca pe un anunț pentru pagina dvs. web.
- Descrierea TREBUIE să conțină rezumatul conținutului de pe pagină.
- O descriere meta nu ar trebui să aibă mai mult de 135 – 160 de caractere (deși Google a testat recent fragmente mai lungi, astfel încât aceasta să se poată schimba în viitor). Oricând și motoarele de căutare vor tăia capătul, deci asigurați-vă că orice cuvinte cheie importante sunt mai aproape de început.
- Nu copiați meta descrieri: la fel ca în cazul etichetelor de titlu, meta descrierile trebuie să fie scrise diferit pentru fiecare pagină. Google ar putea să vă penalizeze pentru duplicarea meta descrierilor dvs. în masă.
- Luați în considerare utilizarea rich snippets.